Training van gasttrainster Carla Ophorst.

      Geen reacties op Training van gasttrainster Carla Ophorst.

Maandagavond 4 september stonden er 35 hardlopers te trappelen om mee te doen aan de training die verzorgd werd door Carla Ophorst.
Carla Ophorst is een hardloopster uit het Westland die vele records en kampioenschappen op haar naam heeft staan.
Ondanks haar veteranen status is ze nog steeds erg moeilijk te verslaan door de jongere atleten uit de regio.

Nadat Carla zich had voorgesteld gaf ze aan wat ze van plan was: tempo lopen op verschillende snelheden en dat per tempo constant houden.
Eerst even warmlopen en wat oefeningen richting aquaduct.
Daarna werd het tempowerk opgepakt, 6 verschillende tempo’s, iedere keer 2 min. heen en 2 min. terug.
De bedoeling was dat je zowel heen als terug in dat bepaalde tempo op het startpunt uitkwam.
Dit was best een uitdaging, vooral terug, maar als Carla zei dat de 2 min. om waren, ging er een gejuich op van degene die dan precies op de streep uitkwamen.
De tempo’s werden steeds opgevoerd, tot in tempo 6, waarin je bijna een sprint moest doen van 2 min. heen, 30 seconden rust, en weer 2 min. terug naar de beginstreep.

Nadat deze oefening gereed was, was er gemiddeld per loper +/- 8 km gelopen.
Tijdens het uitblazen kwam het hoofdstuk voeding ter sprake.
Carla gaf aan dat ze een marathon alleen op water loopt en soms een stukje banaan erbij.
Zij is niet van de gels en andere zaken die lopers soms met zich mee sjouwen tijdens halve en hele marathons.
Daarnaast gaf zij aan dat je na een training een bak volle yoghurt moet eten om goed te herstellen. Ik zeg hamsteren bij appie.
Mocht je nog vragen hebben of wil je adviezen ,dan kan je contact met haar opnemen via  https://carlaophorst.wordpress.com/

Na de cooling-down hebben we Carla onder een applaus hartelijk bedankt met een mooie bos bloemen, en wie weet tot een volgende keer.

Wim